شناسه خبر : 96306
یکشنبه 27 آذر 1401 , 08:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس خواستار تبدیل بنیاد شهیدبه سازمانی عالی است 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس خواستار آنست که بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ادای وظایف خطیر ترویج فرهنگ جهاد و ایثار و خدمت‌رسانی شایسته به ایثارگران، با اختیارات جدید و خاص تشکیلاتش ارتقا یابد و هرچه سریعتر به سازمان عالی تبدیل شود.
 
مجلس خواستار تبدیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمانی عالی است 

 سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان این مطلب گفت: در این کمیسیون به تازگی موضوع تبدیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمانی عالی با حضور رئیس و معاونان این بنیاد بررسی شده و از آنجا که سیاست‌های کلی نظام در این حوزه حدود ۱۲ سال ابلاغ شده و قوانین بر زمین مانده ترویجی و تکلیفی دستگاه‌ها در امور ایثارگران بسیار زیاد است از دولت می‌خواهیم هر چه سریعتر در این باره لایحه‌ای به مجلس تقدیم کند.
حسن لطفی افزود: دولت باید در چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی نظام و مجموعه‌ای از قوانین، اعتبارات و امکانات سالانه بنیاد شهید و امور ایثارگران را افزایش و اختیار نظارت و اعمال حاکمیت برای پاسخگو سازی و جلوگیری از خودداری دستگاه‌ها در اجرای قوانین ایثارگران را به این نهاد دهد تا اهداف و سیاست‌های کلی ابلاغی و قوانین در این عرصه بر زمین نماند.
وی با استناد به آمار‌های جدید خاطر نشان کرد: با وجود وظایفی که قوانین ایثارگران بر عهده دستگاه‌های اجرایی اداری گذاشته‌اند بیشتر آن‌ها با بی اعتنایی و خودداری از وظایف خود، فقط ۱۹ تا ۳۵ درصد این تکالیف را اجرا کرده‌اند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص از وضع نامناسب بیمه‌های درمانی، حق پرستاری، تسهیلات و ساخت مسکن، واگذاری خودرو به جانبازان و ایثارگران و اشتغال و تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران انتقاد کرد و گفت: دستگاههایی، چون سازمان برنامه و بودجه با وجود تکالیف قانون بودجه اعتبارات کامل درمانی و حق پرستاری جانبازان و ایثارگران را هنوز به طور کامل اختصاص نداده و مشکلاتی را برای درمان یادگاران دفاع مقدس بوجود آورده‌اند.
لطفی از تشکیل پرونده نظارتی قضایی به موجب ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس برای معرفی برخی از این دستگاه‌ها به قوه قضاییه خبر داد.
در سیاست‌های کلی نظام ابلاغی رهبر معظم انقلاب در امور ترویج، تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران ۱۲ وظیفه و تکلیف را به عنوان راهنما به دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و نظارتی گوشزد و محول کرده است.
قانون بودجه ۱۴۰۱ هم حداقل ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش حیاتی درمان ایثاگران پیش‌بینی کرده و ۱۰ هزار دستگاه خودرو ویژه جانبازان اختصاص داده است.
بررسی‌های جدید مجلس حاکیست در حوزه درمان تاکنون فقط ۳۰ درصد این اعتبارات پرداخت شده و از واگذاری خودروی‌های اختصاصی هم به علت اشکالات اجرایی و اعتبارات بانکی خبری نیست.

منبع: ایثار
اینستاگرام
سلام. بیمه تکمیلی جانبازان آینه دق شده است. این چه جور بیمه تکمیلی که هر دکتر و بیمارستان و داروخانه‌ها میرم میگه قرارداد نداریم، آزاد هم پرداخت می‌کنند فاکتور بگیر بیمه دی می‌دهد اما منه جانباز با این همه بیماری از کجا بیارم. هشت نه ماهه. هزینه‌ها را ندادند. تا کی، بابا فقط خوده جانباز درمان کنید خوانواده آزاد درمان بشه هی می گید بودجه‌ای نداریم بسه دیگه
بنیاد که سازمان عالی هست ! فقط خدا کند نشود سازمان عالی تر برای مقامات و کارکنان و نجومی بگیران و جایی برای بی برنامگی ها و بریز بپاش هایی که بودجه ایثارگران به باد برود ....
باسلام برادر جانباز مگه بقیه قوانین ایثارگری چند درصدش اجرا شده اشتغال -تبدیل وضعیت - درمان کدام یک از 20درصدش بیشتر اجرا شده حتی سرکشی ها از ایثارگران محجوب که هزینه ای هم برای نظام ندارد گزینشی و اندک است خیلی قوانین فقط برروی کاغذ مانده با به به چه چه وحلوا حلوا کام شیرین نمی شود با حرف از کار جهادی انجام دادن نتیجه حاصل نمی شود با سوء استفاده از حجب وحیای مردم وایثارگران هم کاردرست نمی شود ما همچون همیشه خون دل خواهیم خورد وبخاطر مولی ومقتدایمان رهبری فرزانه مدالظله العالی وخاک پاک وطن ومردم شریفش که قابل ستایشند ومنحصر به فرد سکوت میکنیم اما بی مدیریتی مسئولان باید چاره اندیشی شود گرانی افسارگسیخته باید چاره اندیشی شود رانت باید برچیده شود وچندین باید دیگر .مگر مجلس درراس امور نیست با ارتقا بنیاد وافزایش بودجه مشکلات ایثارگران حل نمی شود مجلس باید از بازوی نظارتی خود بخوبی استفاده کند وتفحس از بنیاد را از سربگیرد وبصورت ریشه ای با تزریق بودجه وقوانین باز شامل عده ای خاص یا گزینشی می شود باز سر کم درصد ها بی کلاه می ماند باز مشکلات شهرستانهای دوردست لااینحل باقی می ماند اینکه قوانین آنقدر دیر ابلاغ واجرا شود که عده کثیری بی بهره بمانند وفقط تیر تبلیغات وقضاوت عوام بر روح وروان مظلومشان بماند انصاف نیست .انصاف نیست در بین خود ایثارگران عده ای از تمام خدمات استفاده کنند حتی برای چند بار وعده ای مثل کم درصد ها فقط آه بکشند الغرض اینکه به عمل کاربرآید به سخنرانی نیست .
سلام علیکم
پیشنهاد:
1_وزارت ایثار
2_ستادکل ن م
عده ای میگویند اگر بنیاد شهید ، وزارتخانه شود و به مجلس پاسخگو شود بهتر است ، ولی در عمل همین بنیادی شهید فعلی هم زیر نظر دولت بوده و بودجه آن از محل بودجه عمومی در ردیف بودجه مشخص برای آن در نظر میگیرند و به نظر می رسد بنیاد شهید چه سازمان باشد چه وزارتخانه ، در عملکرد و خدمات دهی تفاوتی ندارد ، اما با توجه به عملکرد بنیاد شهید اول ، مستضعفان و جانبازان و بنیاد شهید فعلی از منظر تجربی ، بنیاد مستضعفان و جانبازان بهترین عملکرد را بر رسیدگی امور جانبازان داشته ، بدون نیاز به بودجه عمومی دولت و با توجه به منابع مالی مطلوب خود و همینطور نقدینگی کافی در تامین بودجه مورد نیاز جانبازان ، بهترعمل کرده و رسیدگی به مراتب بهتری نسبت به سایر بنیادها داشته است. حداقل از دیدگاه خودمان!
لذا از حاکمیت تقاضا داریم یک بنیاد شهید مستقل از دولت ، مشابه بنیاد مستضعفان و جانبازان سابق یا بنیاد شهید مستقل از منابع مالی دولت تشکیل شده و با ارتزاق از منابع مالی خود ، برای ایثارگران بودجه اختصاص داده است و ریاست آن زیر نظر مقام معظم رهبری ، حضرت آقا مستقیم انتصاب شود و مکانیسم های نظارتی نیز از سوی ایشان در نظر گرفته شود.
سلام عمومرتضی عزیز به این میگن نظر کارشناسی .اگر بنیاد جانبازان ومستضعفان وبنیادشهید دوباره از هم منفک شوند رسیدگی بهتر وبودجه ریزی عادلانه تر خواهد شد .
به نام خدا
سلام و عرض تواضع
با تشکر از همه دلسوزان فرهنگ ایثار و شهادت که در امر ترویج آن از هیچ کوششی فروگذار نیستند به عرض می رساند »»»»»»«««« بنیاد شهید و امور ایثارگران بایستی بشود وزارتخانه »»»»ءءءء تا با ابزار نظارتی مجلس شورای اسلامی بشود آن را پاسخگو و قانومند کرد
زیرا بجز وزارتخانه اصلا پاسخگو نیستند .
شما را به حصرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فقط این کار را دنبال کنید تا اثر بخش شود و اقدامات دیگر بسیار بیهوده است

اجر همتون با خدای بزرگ
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؟ بیشتر شعار است تا عمل. سازمان سینمایی در اواخر دولت روحانی فعالیت گروه سینمایی اداره ارشاد استان تهران را ممنوع اعلام کرد.( دوره ریاست دکتر جاودانی) .در حالیکه مراکز تمامی استان ها تا 45 دقیقه اختیار صدور مجوز ساخت دارند. متاسفانه این روند نامیمون در دولت جدید هم ادامه پیدا کرده و به ناچار فیلم سازان فیلم کوتاه تهرانی باید یا باید به سایت سازمان سینمایی که روند بررسی بسیار طولانی است مراجعه یا به سایر شهرستان ها مانند کرج و قزوین و رشت بروند. برای تولید فیلم سینمایی هم حتی اگر هزینش هم خودت متقبل شوی و بهترین فیلم نامه ارزشی هم داشته باشید تا تهیه کننده جلو نیاید سازمان سینمایی مجوز ساخت نمی دهد.با این همه محدودیت انتظار دارید در حوزه تولید فیلم ارزشی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گیرد؟
باسلام بابا تو را بخدا جمع کنید این دوکانها را خدا وکلی خودتان خجالت نمکشید اینهمه شعار
خسته نشدید ما که خسته شدیم ولی شما نه
سلام عرض خسته نباشی خدمت سردبیر محترم سایت ارزشی ومدافع ایثارگران ، از بابت اینکه بصورت شبانه روزی به بیان مسائل و مشکلات ایثارگران می پردازید و مسئولین دولت ومجلس را در خصوص پاسخگویی به مشکلات ایثارگران به چالش می کشید به عنوان یک رزمنده وبسیجی دوران دفاع مقدس دست جنابعالی وهمکارن زحمت کش وبااخلاص را می بوسم . یک سوال از نماینده گان به اصطلاح انقلابی ودولتمردان مردمی وانقلابی که با نردبان ایثارگرا ن به حاکمیت رسیدنند دارم ! که آیا رزمنده گان دوران دفاع مقدس جز ایثارگران محسوب می شوند ؟ اگ ایثار گر هستند چرا به آنها وام مسکن به آنها داده نمی شود . سردبیر محترم این درد دل من خواسته هزاران رزمنده دوران دفاع مقدس می باش لطفا در قسمت پربیننده ترین امروز سایت درج شود . ممنون وسپاسگزارم .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi